Loader

Nowy Jeep® Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe

Nowy Jeep® Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe
Zaawansowana, przyjazna dla środowiska technologia Premium zapewnia absolutną wolność podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową, jeszcze większą przyjemność prowadzenia i nowe wzorcowe możliwości terenowe Jeepa.
  • Technologia samochodów elektrycznych stanowi kolejny etap w 80-letniej historii marki Jeep, lidera napędu 4×4.
  • Samochody elektryczne Jeep 4xe oferują nowy poziom wydajności, odpowiedzialności za środowisko, osiągów oraz wyjątkowe możliwości zarówno w trasie, jak i w terenie.
  • Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku; modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe pojawiły się w Europie latem br.
  • Wrangler 4xe może poszczycić się maksymalną mocą 375 KM i przejechać około 25 mil (homologacja USA) w trybie czysto elektrycznym, zapewniając zerową emisję podczas codziennych dojazdów i niemal bezgłośną jazdę z otwartym dachem, bez obawy o zasięg.
  • Moment obrotowy silnika elektrycznego poprawia osiągi Wranglera na drodze, zapewniając szybszy start i lepszą elastyczność przy niskich prędkościach.
  • Wysoki moment obrotowy na żądanie od samego startu podnoszą legendarne zdolności terenowe Wranglera, by sprostać wyzwaniom w różnych warunkach terenowych.
  • Wrangler 4xe to przede wszystkim Jeep Wrangler z nadwoziem z oznakowaniem Trail Rated: sztywna przednia i tylna oś,  2-biegowa skrzynia rozdzielcza 4×4 typu „full-time” oraz zawieszenie o dużym skoku i głębokość brodzenia 30 cali.
  • Wrangler 4xe ma zaawansowany czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem, dwa silniki elektryczne i solidną ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite.
  • 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh jest zamontowany pod fotelami drugiego rzędu, aby zabezpieczyć go przed elementami zewnętrznymi, bez uszczerbku dla wolnego miejsca w kabinie
  • Wrangler 4xe wyróżnia się ekskluzywnym designem nadwozia podkreślającym wydajną, przyjazną dla środowiska technologię elektryfikacji.
  • Dostępne na zamówienie w Europie modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe, oferując moc do 240 KM i około 50 km (31 mil) zasięgu w trybie czysto elektrycznym (bezemisyjnym).
Marka Jeep® wprowadza na rynek nowego Wranglera 4xe, będącego wyrazem najbardziej zaawansowanego technicznie Wranglera w historii.
Model Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku. Modele Renegade 4xe i Compass 4xe, zaprezentowane po raz pierwszy w ubiegłym roku w Genewie, pojawiły się w Europie latem br. Nowe modele Jeepa 4xe to kolejny krok po wprowadzeniu na rynek chiński w ubiegłym roku modelu Jeep Grand Commander PHEV.
Hybrydowy napęd plug-in Wranglera 4xe jest w stanie pokonać około 25 mil (zgodnie z cyklem homologacji w USA) w trybie elektrycznym, zapewniając zeroemisyjną i niemal bezgłośną jazdę podczas codziennych dojazdów, co czyni go najbardziej zdolnym i ekologicznym samochodem terenowym Jeepa, zapewniającym swobodę jazdy z otwartym dachem, którą może zaoferować jedynie Jeep Wrangler.
Marka Jeep zamierza w najbliższych latach zaoferować zelektryfikowane wersje wszystkich modeli, dążąc do zdobycia pozycji lidera w dziedzinie ekologicznych technologii Premium. Wszystkie zelektryfikowane samochody Jeepa będą wyróżniały się emblematem „Jeep 4xe”. Samochody elektryczne marki Jeep będą najbardziej wydajnymi i ekologicznymi pojazdami w historii, przenosząc jednocześnie osiągi, możliwości 4×4 oraz bezpieczeństwo kierowcy na wyższy poziom.
„Nasze Jeepy 4xe będą najbardziej wydajnymi, ekologicznymi i pełnymi niespotykanych dotąd możliwości modelami”, powiedział Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep-FCA. „Zależy nam, aby Jeep stał się najbardziej ekologiczną marką SUV-ów. Elektryfikacja gamy Jeepa umożliwi osobom dojeżdżającym do pracy poruszanie się, wykorzystując wyłącznie energię elektryczną, zapewniając wydajną i komfortową jazdę oraz oferując jeszcze większe możliwości terenowe podczas prawie bezgłośnej jazdy”.
Zaawansowana jednostka napędowa Wranglera 4xe zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie dzięki połączeniu dwóch silników elektrycznych, pakietu akumulatorów wysokonapięciowych, zaawansowanego technologicznie 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R4 i solidnej ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite. Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, eliminując jednocześnie obawy o zasięg, zapewniając jazdę w trybie czysto elektrycznym podczas większości codziennych dojazdów do pracy.
Moment obrotowy z silników elektrycznych w hybrydowym układzie napędowym Wranglera 4xe przekazywany jest natychmiast na żądanie kierowcy. Układ napędowy zapewnia ponadto płynną pracę silnika przy niewielkim zużyciu paliwa.
Jeep jest liderem w zakresie możliwości 4×4 już od prawie 80 lat. Samochody marki Jeep były pierwszymi modelami wyposażonymi w automatyczny system napędu 4×4 typu „full-time”, pierwszymi ze skrzynią rozdzielczą z przełożeniem reduktora  4:1 i elektronicznie rozłączanym przednim stabilizatorem poprzecznym. Elektryfikacja gamy produktów to zatem naturalny krok na drodze ewolucji marki.
Jeep Wrangler 4xe będzie sprzedawany na całym świecie. Wtyczki do ładowania EV będą odpowiednio dostosowane do danego regionu. Model jest produkowany w zakładzie FCA Toledo Assembly Complex w Toledo, w stanie Ohio.
Zaawansowana jednostka napędowa Wranglera 4xe łącząca silniki elektryczne i spalinowy silnik turbo.
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera. Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe wyróżniającego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 lb.-ft. (637 Nm) należą:
  • Dwulitrowy silnik I-4 z turbodoładowaniem.
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku.
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy skrzyni biegów. zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów (ZF 8P75PH).
  • 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt).
Dwulitrowy silnik R4 z turbodoładowaniem należy do rodziny Global Medium Engine FCA. Zaawansowany technologicznie silnik z bezpośrednim wtryskiem wykorzystuje turbosprężarkę typu Twin Scroll o niskiej bezwładności zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów a także specjalny obwód chłodzenia turbosprężarki, powietrza dolotowego i korpusu przepustnicy, zapewniając wyjątkową szybkość reakcji, osiągi i oszczędność paliwa.
Wysokonapięciowy, chłodzony cieczą generator wspomagający silnik montowany jest z przodu silnika, zastępując tradycyjny alternator. Wytrzymały pasek łączy generator silnika z kołem pasowym wału korbowego. Generator obraca silnik, zapewniając płynny rozruch przy niewielkim zużyciu paliwa i generując energię elektryczną potrzebną akumulatorowi. Wrangler 4xe nie korzysta z tradycyjnego 12-woltowego rozrusznika. Wrangler 4xe jest wyposażony w akumulator 12 V do zasilania akcesoriów.
Drugi wysokonapięciowy generator silnika jest zamontowany z przodu obudowy skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego automatycznej skrzyni biegów.
Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego.  Sprzęgło binarne (on/off) jest zamontowane między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Gdy sprzęgło jest otwarte brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda Wranglerem 4xe odbywa się jedynie w trybie elektrycznym.
Kiedy podwójne sprzęgło binarne jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów.
Zmienne sprzęgło zamontowane za silnikiem elektrycznym zarządza sprzężeniem z przekładnią, aby poprawić właściwości jezdne i wydajność.